torsdag 28 december 2017

NYTT OBJEKTIV



Canon 50 MM- fast objektiv

Hej på Er!

Har Ni haft en bra dag. Själv har jag semester nu i mellandagarna så jag njuter för fullt. Idag har jag varit ute och testat mitt nya objektiv som jag fick i julklapp och snart skall jag iväg på spakväll med yogagruppen. I dagens inlägg bjuder jag på några av bilderna jag tog idag med nya objektivet. Bilderna är helt oredigerade.






Jag håller på att lära mig att fota med mitt nya objektiv som är ett fast objektiv och går därför inte att zooma med, vilket är lite ovant för mig. Om jag står på rätt avstånd så blir bakgrunden suddig och det jag fokuserar på mer klart. Objektivet är bra för att ta närbilder eller porträttbilder. 

Idag provade jag att fotografera några grenar och ser man nogga så kan man se att det är små knoppar på grenarna nu så någonstans långt borta lurar våren. Om man är lite positiv i sin tanke vill säga :)






Här ovan tog jag en bild när vi var vid bryggan. Kanske inte helt perfekta bilder men jag tycker det är roligt att testa mig fram. 






Nu måste jag rusa så jag inte kommer försent till SPA-kvällen. Det väntas bubbelbad, bastu, fotbad och tydligen en lite överraskning så det skall bli riktigt mysigt.

Há det så bra,

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!