söndag 6 augusti 2017

DAGEN INNAN JOBB IGEN






Igår åkte vi ut för ett sista stughäng innan jobben drar igång och när vi kom hem idag hittade jag en härlig bukett med rosa rosor på bordet från svärisarna. Klongvasen som stod och gapade tom blev snabbt fylld med härliga rosa blommor. 

Nu har mörkret börjar falla ute och det märks att det är augusti och att sommaren börjar mattas av något. Och vilken blåsig sommar vi haft på västkusten i år. Vet inte när det blåste så mycket och så starka vindar senast. Nu sitter jag och surplar lite rött och reflekterar över semestern som nu är till ända.  Jag kan inte förstå att den redan är slut men vi har ändå fått gjort mycket. Vi har faktiskt hunnit fixa mer i huset på landet än vad vi hade som mål.  


Jag måste bara visa Er de gigantiska härliga kräftorna som Mami och Papi hade inhandlat till vår mini kräftskiva igår. Alltså jag dör vad goda det var. Hur stora och fasta som helst och med en perfekt sälta. Tyvärr har jag bara tagit ett kort på dem :). Antagligen för att jag blev helt uppslukad och mer fokuserad på att äta dem än att fota! Champangnen som vi drack glömde jag också av att fota :). Men jag kan säga att gott var det i alla fall alltihopa. 



Há det gott vänner!

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!